| O firmie | Kontakt | Mapka dojazdowa |
Produkcja własna
Piaskarka mobilna konserwatorska MINIPEN MOBIL ZPR/ZPR-DP/ZPR-MD
Piaskarka mikro konserwatorska podwójna SANDBLAST JUNIOR PP1
Piaskarka mobilna konser. MINIPEN MOBIL ZPR-ITS/ZPR-ITS-DP/...MD
Przystawka piórowa MINIPEN MOBIL PP
Piaskarka SANDBLAST RL7FV/RL7FV-10MD
Piaskarka piórowa MIKROBLAST DUO/UNO, DUO-ITS/UNO-ITS
Piaskarka ECOBLAST KOMBI 1 / KOMBI 2
Piaskarka mini SANDBLAST JUNIOR
Dysze widiowe stacjonarne i piórkowe do piaskarek
Komora do obróbki MICRO UNIVERSAL BOX-1/2/3/4
Elektropolerka ELPOL ST-1 / ST-2
Odstojnik - osadnik do gipsu

Cennik:
Cennik urządzeń produkcji własnej w formacie Microsoft Excel

Strona główna » Sprzęt konserwatorsko-renowacyjny, archeologiczny i protetyczny » KOMPRESORY BEZOLEJOWE ciche i b.ciche (wygłuszone) » 

Kompresory firmy HYDROVANE











Kompresory bezolejowe "HV01/HV02", "HV01RM/HV02RM/HV04RM"(na zbiorniku) i Vertical "HV04/HV05/HV07"(pionowe) oraz Vertical "HV11/HV15/HV22"(o dużej wydajności i mocy).

DANE TECHNICZNE:
HYDROVANE HV-01RM:
wyd. efekt. przy 6bar - 180l/min., przy 10bar - 120l/min., ciśn.max. - 10bar., poj.zbiorn. - 75l., moc - 1,1kW., waga - 77kg., wymiary: 115x30x68cm., głośność - 62dB(A).
HYDROVANE HV-02RM:
wyd. efekt. przy 6bar - 340l/min., przy 10bar - 230l/min., ciśn.max. - 10bar., poj.zbiorn. - 70l., moc - 2,2kW., waga - 77kg., wymiary: 115x30x68cm., głośność - 69dB(A).
HYDROVANE HV-04RM:
wyd. efekt. przy 6bar - 795l/min., przy 10bar - 540l/min., ciśn.max. - 10bar., poj.zbiorn. - 200l., moc - 4,0kW., waga - 145kg., wymiary: 142x46x98cm., głośność - 73dB(A).
HYDROVANE HV-04 Vertical - pionowy:
wyd. efekt. przy 6bar - 750l/min., przy 10bar - 540l/min., ciśn.max. - 10bar., poj.zbiorn. - 250l., moc - 4,0kW., waga - 181kg., wymiary: 63x50x105cm., głośność - 66dB(A).

Jakość która trwa i trwa:
Pierwsze sprężarki łopatkowe wyprodukowano w zakładach Hydrovane w początku lat 50-tych. Sprężarki Hydrovane wykorzystują w swym działaniu wyjątkowo prostą metodę opartą na zasadzie sprężania powietrza pomiędzy ruchomymi, obracającymi się mimośrodowo łopatkami. Projekty Hydrovane i doskonałość procesu produkcji w połączeniu z nieustannym dążeniem do podnoszenia jakości spowodowały, że fabryka stała się oddziałem grupy CompAir światowego lidera na rynku sprężarek. Rozwiązanie stosowane przez firmę Hydrovane spowodowało pojawienie się na rynku wielu firm brytyjskich, włoskich i hiszpańskich, które w oparciu o to wyjątkowe rozwiązanie techniczne rozpoczęło produkcję sprężarek łopatkowych. Przyczyną sukcesu tego właśnie rozwiązania technicznego jest wyjątkowa żywotność stopnia sprężającego. Połączenie techniki i organizacji pracy firmy Hydrovane (ISO 9002) gwarantuje niezawodność i dokładność wykonania. Dzięki bardzo szerokiemu zakresowi wydatków od 2 do 217 litrów na sekundę, sprężarki te można dziś spotkać tak w małych gabinetach stomatologicznych, jak i wielkich zakładach przemysłowych.

Zasady działania i konstrukcja:
Głównym elementem sprężarki łopatkowej jest wirnik (A) obracający się mimośrodowo w obudowie (B). W wirniku swobodnie umieszczone są łopatki (C). Jeżeli wirnik zostanie wprawiony w ruch obrotowy, wówczas łopatki pod działaniem siły odśrodkowej wysuną się i będą przylegać do ścianki obudowy tworząc w ten sposób przestrzenie (D), w których następuje proces sprężania powietrza wskutek stałego zmniejszanie się przestrzeni roboczej. Aby jednak cały ten proces mógł przebiegać prawidłowo potrzebny jest olej, który wtryskiwany jest w trakcie sprężania. Ma on do spełnienia kilka podstawowych zadań:
  • smarowanie łożysk ślizgowych, na których podparty jest wirnik
  • smarowanie łopatek w kanałach wirnika
  • stworzenie filmu olejowego pomiędzy obudową a łopatkami, by nie dopuścić do ich metalicznego styku
  • uszczelnienie przestrzeni sprężającej, by maksymalnie wykorzystać energię i powiększyć wydajność schłodzić nagrzewające się w procesie sprężania powietrze, co także prowadzi do zwiększenia wydajności kompresora
  • olej jest płynem wykorzystanym także do sterowania pracą sprężarki poprzez szereg zaworów i kanałów przepływowych. Tak wiele zadań może być spełnione jedynie przez odpowiedni, wysokojakościowy olej, a takim jest specjalnie przygotowany dla kompresorów łopatkowych olej FluidForce 2000. Ponadto musi on pozostać czystym, dlatego każdy kompresor posiada odpowiedni filtr wlotowy powietrza (H) oraz filtr oleju. Dbanie o te filtry, ich wymiana w odpowiednim czasie znakomicie poprawia żywotność sprężarki. Aby olej mógł schładzać powietrze każdy kompresor wyposażony jest w chłodnicę oleju (J) Dzięki niej trwałość oleju zwiększa się, a jego właściwości smarne pozostają niezmienne. Jednak dla użytkownika powietrze musi pozostać nie zaolejone. Dlatego po opuszczeniu komory sprężania powietrze jest oczyszczane z oleju najpierw trafiając na płaszcz metalowy (F) poprzez odpowiednio ukierunkowany przepływ powietrza- tutaj oddzielamy około 98% oleju, a potem w końcowym separatorze olej-powietrze (G), gdzie następuje praktycznie całkowite usunięcie oleju z powietrza. Z komory separatora olej na skutek różnicy ciśnień jest przepychany na stronę ssącą kompresora i znowu może spełniać swoje funkcje. Dla czystego powietrza droga jest już krótka; po przez zawór minimalnego ciśnienia prosto do odbiorcy. Ta prosta konstrukcja, która posiada tylko jedną część ruchomą - wirnik, ma także inne elementy dla sterowania jej pracą. Należy do nich przede wszystkim zawór wlotośy powietrza. Otwiera się on lub zamyka w zależności od aktualnego zapotrzebowania, którego wskaźnikiem jest ciśnienie w instalacji i sprężarce. Gdy ono rośnie to znaczy iż zapotrzebowanie maleje i zawór powoli zamyka się, jeżeli ciśnienie spadnie, co świadczy o zwiększonym poborze, to zawór wlotowy otworzy się i kompresor zacznie natychmiast pobierać i sprężać większą ilość powietrza. Na końcu drogi powietrza w maszynie znajduje się zawór minimalnego ciśnienia. Aby w sprężarce olej mógł przepływać przez chłodnicę, w zaworach, łożysku ślizgowym musi być w jej wnętrzu wytworzone odpowiednie ciśnienie. Kompresor jest tak zaprojektowany, by prawidłowa praca oleju była przy ciśnieniu 5.5 bara (bez względu na wielkość urządzenia), aby stale utrzymać to ciśnienie we wnętrzu sprężarki jest właśnie zawór minimalnego ciśnienia. Kompresor po prostu najpierw wytworzy ciśnienie na swoje potrzeby, a potem dopiero odda do sieci. Tak prosta i trwała konstrukcja wymaga także niezawodnego napędu. Dlatego HYDROVANE w swoich sprężarkach stosuje wysokiej klasy silniki. Ich trwałość jest równa trwałości kompresora. Wirnik jest napędzany bezpośrednio z silnika poprzez sprzęgło elastyczne, zaś panewka wirnika wykonane są ze specjalnego stopu białego metalu. Całą konstrukcję cechuje duża zwartość i prostota, nadający tym kompresorom charakterystyczny kształt. Producent podaje, iż żywotność sprężarek łopatkowych przekracza 100.000 godzin i nie jest to wcale przesada. W Polsce spotykamy urządzenia, które przepracowały już znacznie więcej, wyprodukowane w latach 50-tych i do dziś w pełni wykorzystywane pracując z praktycznie niezmiennymi, katalogowymi parametrami.

    Konstrukcja sprężarki łopatkowej:
  • A - manometr wskazujący ciśnienie
  • B - trójstopniowy separator oleju zapewniający czyste powietrze o zawartości oleju poniżej 1ppm
  • C - termistor zabezpieczający sprężarkę przed przegrzaniem
  • D - bezpośrednie przeniesienie napędu
  • E - filtr oleju o dużej pojemności gwarantujący właściwe działanie między przeglądami oraz prostą wymianę
  • F - łożyska z białego metalu zaprojektowane do bezawaryjnej pracy w trakcje całego życia sprężarki - brak zużywających się kulek lub wałków
  • G - napełnianie olejem - aż do przepełnienia
  • H - zawór wlotowy dokładnie dostosowujący wydatek sprężarki do zapotrzebowania odbiorników
  • J - wysokiej jakości filtr powietrza wlotowego zapewniający czystość oleju i wydłużający w ten sposób czas życia sprężarki
  • K - wskaźnik poziomu oleju - poziom można sprawdzić w trakcie pracy sprężarki
  • L - wskaźnik temperatury.

    Zalety sprężarek łopatkowych:
    1. Najniższy poziom hałasu:
    W sprężarkach Hydrovane jedynym elementem ruchomym jest wirnik z łopatkami ślizgającymi się po filmie olejowym. Dodatkowo ich cicha praca jest spowodowana bezpośrednim przeniesieniem napędu przez elastyczne sprzęgło. Ta zaleta daje możliwość usytuowania sprężarki w miejscu odbioru powietrza, przy bezpośredniej bliskości stanowisk pracy. Nie ma konieczności zakładania drogich rurociągów i ponoszenia strat związanych z przesyłem sprężonego powietrza.
    2. Czystość powietrza:
    W kompresorze tłokowym do smarowania części współpracujących używa się oleju. Brak jest jednak jakiegokolwiek elementu oddzielającego od sprężonego powietrza cząstek oleju, dostających się do niego poprzez pierścienie. Ponadto wysoka temperatura powietrza z "tłoków" utrudnia proces separacji.
    Tych wad pozbawiony jest kompresor łopatkowy, w którym olej jest wykorzystywany w procesie sprężania. Konstrukcja układu wylotowego stopnia sprężania pozwala na całkowite oddzielenie oleju. Niska temperatura powietrza daje wysoką skuteczność separacji końcowej. Powietrze na wyjściu z kompresora ma nie więcej niż 5ppm, a w większych modelach nie przekracza nawet 3ppm (mg/m3). Ponieważ w powietrzu zasysanym przez sprężarkę znajduje się zarówno olej jak i wiele innych związków (w tym kwaśne), oznacza to, iż za sprężarką łopatkową uzyskujemy powietrze czystsze niż to, które ona zasysa.
    3. Bezwibracyjna i ciągła praca:
    Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu konstrukcyjnemu, sprężarki łopatkowe są całkowicie bezwibracyjne. Pozwala to na posadowienie kompresora bez konieczności wykonywania specjalnych fundamentów i na każdym podłożu. Ponieważ w sprężarkach łopatkowych chłodnica oleju jest jej integralną częścią, więc bez względu na czas pracy urządzenia, ich wewnętrzna temperatura jest ustabilizowana i umożliwia to ciągłą, 2-godzinną pracę.
    4. Brak łożysk tocznych
    W sprężarce łopatkowej zastosowano panewki wykonane z odpowiedniego wytrzymałego materiału, zaś prędkość obrotowa wirnika należy do najniższych spośród wszystkich typów sprężarek. Daje to w efekcie trwałość ułożyskowania wielokrotnie przewyższającą łożyska toczne. Tak jak całość HYDROVANE to nie mniej niż 100 000 godzin pracy, tak i jej łożyska ślizgowe pracują równie długo.
    5. Łatwość przeglądu
    Zwarta i prosta konstrukcja sprężarki łopatkowej pozwala na szybki i łatwy do wykonania serwis bezpośrednio u klienta. Nie ma potrzeby przenoszenia urządzeń, zaś ze względu na małą ilość części i ich trwałość, naprawy nie wymagają żadnych specjalistycznych narzędzi i są wykonywane przez jedną osobę.
    6. Obieg oleju i jego żywotność
    Obieg oleju jest zapewniony przez ciśnienie panujące wewnątrz kompresora, zdecydowanie zwiększa to niezawodność układu sterowania, zmniejsza koszty utrzymania. Wymiana oleju następuje po 2000 godzin, co daje długi czas pomiędzy przeglądami, a jednocześnie stosowany olej, przez cały czas swojej pracy niezmiennie zachowuje swoje właściwości.
    7. Najniższe koszty eksploatacji
    Kupując sprężarkę płacimy raz, zaś potem stale ponosimy koszty wyprodukowania powietrza. O wysokości kosztów ponoszonych na 1 m3 decydować więc będą: sprawność urządzenia - im większa, tym mniej energii zużywamy koszty oleju, zestawów serwisowych i napraw, długość okresu międzyobsługowego, trwałość urządzenia i czas jego eksploatacji.
    Jeżeli więc sprężarka łopatkowa posiada najwyższą sprawność wolumetryczną, wymaga jedynie wymiany oleju co 2000 godzin, nie wymaga praktycznie żadnych napraw, poza przeglądami oraz jej żywotność jest wielokrotnie dłuższa niż konkurencyjnych, to znaczy to, iż jej eksploatacja będzie najtańsza.

    Typy sprężarek:
    1. HV01-HV04 (1-4kW) -
    Sprężarki zaprojektowane do najbardziej wymagających warunków pracy.
    Główne cechy to:

  • Mała zintegrowana konstrukcja do instalacji w każdym miejscu
  • Wersje wolnostojące lub montowane na zbiorniku 75L
  • Praca ciągła lub automatyczna
  • Niski poziom hałasu
  • Bezwibracyjna praca
  • Do 2 kW wersja jednofazowa
  • Powyżej 4 kW wersja trójfazowa na zbiorniku 200l
  • Prosta w użytkowaniu i niezawodna

    2.HV04-HV07(4-7kW) -
    Pionowe sprężarki stanowią całkowicie nową konstrukcje, opartą na sprawdzonej technologii sprężarek łopatkowych.
    Główne cechy to:
  • Bezpośredni napęd
  • Najczystsze powietrze dostępne ze sprężarek olejowych
  • Najmniejsze wymiary podstawy
  • Najniższy poziom hałasu
  • Automatyczna praca
  • Szybka, łatwa i tania, ograniczona do minimum konserwacja
  • Dostępne modele 7 i 10 bar
  • Dostępne modele na zbiornikach 250l.
  • Dostępne w wersji zintegrowanej z osuszaczem
  • Regulowana prędkość obrotowa w wersjach z falownikiem

    3.HV11-HV45(11-45kW) -
    Pionowe sprężarki o dużych wydajnościach i dużej mocy, na zbiornikach powyżej 250l., z osuszczami powietrza lub bez; produkowane w dwóch wersjach: jako stałoobrotowe (typoszereg HV) i zmiennoobrotowe (typoszereg HV-RS) o zmiennej wydajności na falowniku.
  • Sprzęt konserwatorsko-renowacyjny, archeologiczny i protetyczny
    Elektropolerki
    Wyciągi i pochłaniacze
    SPRZĘT POZOSTAŁY
    KOMPRESORY BEZOLEJOWE ciche i b.ciche (wygłuszone)
    KOMPRESORY PRÓŻNIOWE (pompy próżniowe)

    © Prodento-Optimed